משלוח מנות קצת אחרת, על טחינה ורודה שמעת ?



מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהבת את פורים.
מה זה לא אוהבת? זה לא החג שלי! מהרגע שנכנס אדר, אני רק מחכה שהוא כבר יצא..

פסח זה אני!!

אוהבת את הסדר, הניקיון, לא את הבלאגן הזה של התחפושות ומשלוחי המנות.
למרות שלא תאמיני לי, אני קונה תחפושות מוכנות ולא מתעסקת עם זה יותר מידי..

אבל...

הדבר היחיד שהוא כן קצת, איך לומר, מדבר אלי, הוא משלוח המנות.

כאן אני יכולה להביא את עצמי לידי ביטוי ולא במחיר של בלאגן גדול מידי.



השנה חשבתי הרבה על המשלוח שלי.
רציתי משהו שונה, מקורי, צבעוני. שיצליח לעניין אותי.

האסימון נפל לי בזמן נהיגה. פתאום חשבתי לי איך אפשר להפוך משהו טרוויאלי למעניין יותר.

בקיץ האחרון, התארחנו אצל גיסי וגיסתי בצפון.
 ערב אחד גיסתי הוציאה מהארון סיר אלומיניום מיוחד.
"רואה את זה?" היא אמרה.
"תיכף תראי מה זאת מאפיה.. איך עושים פיתות אמיתיות".

אמרה, וכך היה!



כמובן שמיד אחר כך רצתי וקניתי גם סיר לפיתות על הגז.

המטרה המקורית שלו היא לצלי בשר שמתבשל לו לאיטו מלמעלה ומלמטה, אך מה זה משנה..
הסיר מקבל חום מלמטה ע"י הגז ולמעלה ע"י ספירלות שמתחברות לחשמל.
כך חתיכות הבצק מקבלות מכות חום מלמעלה ומלמטה ונוצרות פיתות אמיתיות.



הקאצ' הוא שצריך לתפוס אותן ממש בשניה שהן מתנפחות (מציצים מהחורים...), אחרות תוך שניות ספורות הן נשרפות.

אז הנה המתכון לפיתות זעתר מופלאות, ללא התפחה:

1 ק"ג קמח (לבן או כוסמין) מנופה
1.5 כפות שמרים יבשים
4 כפות סוכר חום
2 כפות זעתר
620 מ"ל מים פושרים (בדיוק!)
כף גדושה מלח בישול

מכניסים את כל החומרים לקערת המקסר. תקפידי על כמות המים, היא קריטית.
אני ממש מודדת עם בקבוק של תינוק (כך הכי קל לי).
ערבלי במקסר עשרים דקות. לא פחות!
זה הרבה, אני יודעת...ובכל זאת תעשי זאת..



אין צורך בהתפחה.
עכשיו לחלק לכדורים, לרדד לפיתות דקיקות דקיקות ולסיר.
תקפידי על אש בינונית מתחת, לא גבוהה מידי. ולא להתרחק. הן מוכנות מהר.



ועכשיו...
גולת הכותרת!

עם הפיתות מגיעה טחינה בשני צבעים : ירוקה וורודה! שמעת נכון, ורודה!




המתכון לטחינה הוא פשוט..

מכינים טחינה לפי מה שרגילים..עם שום, מלח, לימון ומים.
לטחינה הורודה מוסיפים סלק חי מגורר דק דק.


לטחינה הירוקה טוחנים המון פטרוזיליה.

מה שנותר הוא לארוז יפה.. עם קצת יצירתיות והנה לך משלוח מנות מקורי..

תראי לי מי לא יתלהב מטחינה ורודה...
                                                                                                                                                                 

























אם עדיין לא נרשמת להיות מנויה לבלוג, את מוזמנת לעשות זאת ממש עכשיו..

צד ימין למעלה, בגרסת המחשב (ולא הנייד..).

ואם אהבת את הפוסט הזה, אני אשמח אם תשקיעי כמה שניות ותגיבי פה למטה...

פורים שמח!

(למי שאוהבת אותו, ולמי שפחות...)

שלך,
רותי

תגובות

  1. את זה ממש אבל ממש הייתי שמחה לקבל. זה גאוני משלוח בפיתה וטחינה ורודה❤️🔝. פוסט נהדר רותי😘

    השבמחק
  2. תודה ענבל..שמחה שאהבת.

    השבמחק
  3. רעיון מקסים ויצירתי. מחפשת לי כבר את הסיר הזה. והטחינה הורודה-ינוסה כבר בשבת הקרובה. נראה לי שלילדים צפויה הפתעה נעימה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור! שמחה שאהבת. יש את הסיר בשוק ובחנויות כלי בית...שווה ממש

      מחק
  4. רותי אין כמוך! הרעיון מקסים הכתיבה קולחת והתמונות מרהיבות!!!
    המשלוח מקסים ונראה ממש טעים.
    אז חג פורים שמח ממי שמאוד אוהבת את כל הבלגן של פורים

    השבמחק
  5. רותי אין כמוך! הרעיון מקסים הכתיבה קולחת והתמונות מרהיבות!!!
    המשלוח מקסים ונראה ממש טעים.
    אז חג פורים שמח ממי שמאוד אוהבת את כל הבלגן של פורים

    השבמחק
  6. משלוח מנות יצירתי בריא וטעים וקצת שונה מהנוף שזה תמיד טוב, אחלה רעיון !!

    השבמחק
  7. רותי פוסט מקסים ומגרה. חבל שאני לא שכנה שלך (: איתך לגמרי מראש חודש אדר ועד פסח... יכולה להמליץ על חנות ספציפית בירושלים שיש לה את הכלי הזה? אף פעם לא ראיתי בחנויות. שיהיה פורים שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קניתי בחנות בישוב שלנו..אבל ראיתי גם בשוק מחנה יהודה. זה סיר מאוד פשוט ונמכר בחנויות פשוטות..
      פורים שמח!

      מחק
  8. מדהים!!! מקורי ומעניין. חייבת לנסות

    השבמחק
  9. ניראה סופר שווה הסיר פיתות שלך.. וטחינה ורודה.. שמייח. כיף של פוסט

    השבמחק
  10. מקסים ויצירתי. אהבתי מאוד. העיקר תמיד שתביאי לידי ביטוי את היצירתיות והכישרון שלך בבריאות ובשמחת הלב.

    השבמחק
  11. הטחינה הוורודה שגעון!
    ינוסה בקרוב!!!

    השבמחק
  12. איזה רעיון מקורי למשלוח מנות. בעצם, גם פיתה בעצמה היא סוג של משלוח מנות, כשממלאים אותה בכל מיני דברים :)

    השבמחק
  13. אני עפפפפפה על הפוסט הזה! כמה פשוט ככה גאוני. והטחינה יפיופה אמיתית! מקסים ונראה טעים ממש

    השבמחק
  14. מקסים! פשוט קטע! בדיוק השבוע גם צבעתי גבינה בוורוד ממי הסלק... הבת שלי היתה מבסוטה עד הגג!

    השבמחק
    תשובות
    1. זה גאוני העניין הזה עם הסלק. הצבע יוצא כל כך פסטלי ומזמין ילדים...

      מחק
  15. מקסים! פשוט קטע! בדיוק השבוע גם צבעתי גבינה בוורוד ממי הסלק... הבת שלי היתה מבסוטה עד הגג!

    השבמחק
  16. מקסים רותי. רעיון מצוין לטחינה ורודה. אהבתי. ולגבי הסיר היה אחד כזה לדודה שלי לפני שנים ואני קניתי בעקבותיה. היא היתה עושה בו עוף בגריל שהיה יוצא מעולה. מאז עברו הרבה מים :-) את הסיר העברתי הלאה והפסקתי לאכול עופות :-). בכל מקרה זה סיר מופלא.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! אכן הסיר במקורו מיועד לעוף בגריל. ככה גם היה כתוב על הקופסא. אני לא ניסיתי את גרסת העוף..)צמחונית)

      מחק
  17. איזה רעיון מעולה, הבת שלי מתה על ורוד, אולי זו הדרך לגרום לה לאכול טחינה. פורים שמח.

    השבמחק
    תשובות
    1. תנסי..אשמח לשמוע אם באמת אכלה...

      מחק
  18. מעולהההה רותי. את הטחינה הורודה אני קונה די בקביעות.. אולי סוף סוף הגיע הזמן לנסות לבד :) והפיתות.. סוף.

    השבמחק
  19. מעולהההה רותי. את הטחינה הורודה אני קונה די בקביעות.. אולי סוף סוף הגיע הזמן לנסות לבד :) והפיתות.. סוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה..
      מה זה קונה בקביעות??
      חשבתי שהמצאתי את הגלגל...

      מחק
  20. וואו מקורי ויפה, לא בטוחה שהייתי משתמשת בזה למשלוח מנות אבל סתם לאירוח נראה לי ממש מקסים וכל כך פשוט להכין פיתות?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      פשוט ביותר להכין את הפיתות ואפילו אין צורך לחכות עד שיתפח...

      מחק
  21. נראה לי שהמצאתי מתנה לאחרי הצום בכי-פורים...יש את המערכון של הפרלמנט ששאולי נפסל מצום ומאותו רגע מנסה בכל דרך להוציא את הצמים מאיזון ומה שמצליח לשבוא אותם סופית זה פיתה על הגז עם חמאת בלובנד...חח, המשלוח מנות שלך , שלח אותי בטיסה ישירה לשם...וחשבתי לעצמי איזה רעיון וחיוך זה מעלה אם תעלי את הפוסט הזה בחגי תשרי...אהבתי גם את סוגי הטחינות , פוסט נפלא.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגת השמרים המופלאה של סבתא פלה

משלוח מנות - שושן הבירה !